Puno toga u poslovanju može poći po krivu, posebice u IT dijelu - gubitak ili zametanje podataka, gubitak pristupa računu ili programu, ažuriranje sustava usred rada, greške na aplikaciji itd. Ovo su samo neki od mogućih problema koji Vam u većem ili manjem razmjeru onemogućavaju ili usporavaju obavljanje djelatnosti.
Već znate da je vrijeme novac.
Gledajući tako, zastoj u radu je gubitak vremena, a samim time i novca. To je problem nedovoljno optimiziranog sustava ili dijela sustava.
Iako ste možda zadovoljni trenutnim rezultatima poslovanja, velika je šansa da niste svjesni nevidljivih gubitaka koji Vam utječu na profitabilnost. Tu govorimo o gubicima koje nećete vidjeti na financijskim izvještajima, ali koji su itekako prisutni u svakodnevnim operacijama. Konkretno, pričamo o situacijama kada zbog tehničkih problema imate usporen rad ili kompletno zaustavljen rad. Koliko god takve probleme zanemarivali oni su i dalje prisutni i imaju utjecaj na efikasnost Vašeg rada, kao i na motivaciju za rad.
Zamislite situaciju u kojoj fokusirano obavljate radne zadatke samo da bi Vas tehnički problem privremeno, prisilno zaustavio. Nije bitno radi li se o zaustavljanju od 10 minuta ili sat vremena, kad dođe vrijeme za nastavak trebat ćete se sjetiti točno gdje ste stali, ponovno pokrenuti sve programe i ponovno se motivirati da krenete s radom. Ne bi li bilo bolje da do zastoja uopće ne dođe?
Optimizacija IT-a uklanja nevidljive gubitke
U utrci za postizanjem konkurentske prednosti, tvrtke često ne uzimaju u obzir naizgled manje izazove u optimizaciji procesa, a upravo takvi izazovi uzrokuju neplanirane gubitke kojih niste ni svjesni.
Mnogi tehničke zastoje otpisuju kao samo jednu stvar koja se događa u poslovanju, ne razmišljajući koliko ih takvi prekidi zapravo koštaju i jesu li sprječivi. No kad to izračunate koliki je to iznos, složit ćete se s nama da nije tek tako zanemariv.
Izračunajte kolika je cijena jednog sata nemogućnosti rada Vaše tvrtke uz pomoć ove formule:
Vaši godišnji prihodi / broj radnih sati u godini = cijena radnog sata Vaše tvrtke
Ovaj se primjer odnosi na zaustavljanje poslovanja na 1 sat, no najčešće zastoji s tehničke strane traju duže, to može biti danima, a u nekim slučajevima čak i tjednima, posebice ako se radi o sigurnosnom proboju, zarazi sustava virusom ili zaključavanja podataka cryptolockerom. Tvrtke se od takvih katastrofa rijetko kada potpuno oporave, a oporavak traje dugo.
Zato kažemo da u ovakvim slučajevima tvrtkama ne spašavamo podatke, već im spašavamo poslovanje.
No, stavimo sigurnost poslovanja po strani zasad, jer to nije jedini način na koji možete imati ovakvu vrstu gubitaka. Puno nevidljivih gubitaka se događa na dnevnoj ili tjednoj bazi kroz kratke prekide rada kojih možda niste ni svjesni. Uzmimo banalan primjer – ažuriranje aplikacija na sustavu.
Susretali ste se sigurno s time, iskoči Vam prozor i kaže da je potrebno ažuriranje. Možete ga ignorirati, čime nastavljate rad na starijoj verziji aplikacije koja nema novu sigurnosnu ili funkcionalnu zakrpu. Druga opcija je da prihvatite ažuriranje, sačekate, ponovno pokrenete računalo i nastavite rad.
Koliko ste tu izgubili? Vjerojatno 10 ili 15 minuta.
Koliko su česta takva ažuriranja? Jednom tjedno, jednom u dva tjedna?
Recimo sada da se sva računala u tvrtki tako ažuriraju jednom u dva tjedna.
Dakle imamo gubitak od 15 minuta na razini svih zaposlenika tvrtke svaka 2 tjedna.
15 * 26 = 390
To je 390 izgubljenih minuta, odnosno 6.5 izgubljenih sata godišnje na nešto što vjerojatno smatrate banalnim. Cijena tih 390 minuta kojih efektivno ne poslujete jest 15,853.63 € prema našem prethodnom primjeru. Nikako nije zanemariv iznos, pogotovo za jedan „banalan“ primjer. Takvih primjera uobičajeno bude na desetine u domaćim tvrtkama.
Ako ne ažurirate, imate sigurnosnu rupu. Ako ažurirate tijekom rada, imate pad efiasnosti.
Postoji li onda rješenje?
Da, postoji. Korištenjem usluge održavanja IT sustava osiguravate si da poslovanje napreduje tečno i bez tehničkih zastoja. Uz specijaliziran tim omogućujete si da u svakom trenutku imate nekoga tko će upravljati Vašim IT-em, djelovati prije nego se potencijalni problem pojavi, a ukoliko se pojavi osigurati da uvijek imate specijalista koji će u najkraćem roku riješiti problem. Uz održavani IT sustav, Vaše je poslovanje sigurnije, a Vaš rad efikasniji.
Naš FixIT tim se bavi upravo time, olakšavajući Vam povećanje efikasnosti i profitabilnosti u poslovanju uz istovremeno povećanje sigurnosti poslovanja i pružanje kontinuirane podrške. Naša FixIT usluga sastoji se od sljedećeg:
- Upravljane usluge - Briga o sveukupnom sustavu i savjetovanje o IT-u
- Usluge u oblaku - Migracija aplikacija i infrastrukture u oblak uz stalnu podršku
- Sigurnost - Antivirus, Antispam, Vatrozid, upravljani WiFi
- Backup - Prevencija gubitka i spašavanje poslovanja u slučaju havarije
Ne postoje dva identična IT sustava, stoga naša rješenja potpuno prilagođavamo Vašim zahtjevima i potrebama - uz mogućnost ugovaranja pojedinačnih usluga, kao i potpunog FixIT paketa.
Javite nam se i saznajte kako Vam FixIT može pomoći ostvariti produktivnije i profitabilnije poslovanje.