Optimiziranje svakodnevnih aktivnosti unutar svojeg poslovanja iznimno je važno za postizanje veće razine produktivnosti, za uštedu vremena i novca, kao i za pojednostavljenje procesa. U današnjem poslovnom svijetu uvijek želite biti korak ispred i pobrinuti se da Vaša tvrtka posluje što je moguće učinkovitije, stoga Vam donosimo 4 načina na koje možete optimizirati svakodnevne aktivnosti u svojoj tvrtki.


1. Obuka i razvoj zaposlenika

Ulaganjem u programe obuke i razvoja zaposlenika omogućujete im da steknu nove vještine i da unaprijede već postojeće. Pružajući zaposlenicima vještine, znanja i alate kojima mogu učinkovito obavljati svoje radne zadatke povećavate produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika. Obuka koristi ne samo zaposlenicima nego i čitavoj tvrtki jer stvara tim koji kvalitetnije obavlja radne zadatke, efikasniji je i motiviraniji.

Pružanjem potrebnih alata i resursa, kao i redovitom obukom kako te alate i resurse koristiti osiguravate da ste uvijek u tijeku s najnovijim tehnologijama i najboljim praksama. Na taj način tvrtka ostaje kompetitivna i može nastaviti svoj rast, dajući i svojim zaposlenicima mogućnosti za daljnji rast i razvoj.

Postoje dva glavna oblika obuka za zaposlenike:

  • obuka na radnom mjestu – gdje zaposlenici uče kroz izvršavanje radnih zadataka, stjecanjem praktičnog iskustva.
  • Radionice i formalno učenje – gdje zaposlenici dobivaju detaljnije i dublje informacije o specifičnim temama uz pomoć eksperta Grafika - edukacija korisnika

2. Komunikacijski alati i alati za suradnju

Za daljnje povećanje produktivnosti svojeg tima predlažemo korištenje komunikacijskih alata i alata za suradnju. Jedan od najvećih primjera ovakvog alata je Microsoft Teams koji omogućuje razmjenu datoteka, upravljanje projektima, razmjenu izravnih poruka kao i video pozive, odnosno video sastanke.

Korištenjem ovakvih alata smanjuju se nesporazumi i pogreške koje bi se pojavile ručnim dijeljenjem datoteka među zaposlenicima i timovima, poboljšava se timski rad tako da se omogućuje olakšana komunikacija i zajednički rad na projektima, te se tako poboljšava ukupna produktivnost.

Na ovaj način tvrtke poboljšavaju brzinu i učinkovitost svojih poslovnih procesa. Ovi alati kroz svoje mogućnosti dijeljenja datoteka i instant komunikacije omogućuju suradnju čak i među članovima tima koji rade od doma ili u drugom gradu.

Megafoni koji signaliziraju prenošenje informacija

3. Analiza podataka

Prikupljanje, organiziranje i analiza podataka kako bi se dobio uvid u različite aspekte poslovanja važna je komponenta optimizacije svakodnevnih poslovnih aktivnosti. Analizom podataka dobivamo uvid u operativnu učinkovitost, financijski učinak kao i u ponašanje kupaca, a sam proces analize sastoji se od:

  • Prikupljanja podataka
    Prvi korak u analizi podataka. Podaci se prikupljaju kroz ankete, povratne informacije kupaca i automatizirane sustave.
  • Organizacije podataka
    Podaci se organiziraju korištenjem baza podataka i/ili spreadsheetova kako bi se olakšala njihova analiza.
  • Analize podataka
    Proučavanje dobivenih podataka, traženje trendova i uvida koji se mogu iskoristiti za poboljšanje različitih aspekata poslovanja. Analiza se može voditi ručno, korištenjem spreadsheetova  ili korištenjem naprednih analitičkih alata.
  • Vizualizacije podatakaNakon analiziranja podataka poželjno ih je predstaviti na lako razumljiv način. Ljudi su primarno vizualna bića što znači da ćemo lakše i brže moći donijeti zaključak na temelju grafikona nego na temelju tablice.

Dobivene se informacije mogu iskoristiti za donošenje informiranih odluka koje će povećati učinkovitost i za identificiranje područja za daljnji razvoj.

Grafika - statistička vizualizacija na ekranu 4. Automatizacija

Automatizacija podrazumijeva korištenje tehnologije kako bi se eliminirala potreba za ručnim obavljanjem rutinskih i ponavljajućih zadataka. Time se omogućuje zaposlenicima da se usredotoče na srž svojeg posla, odnosno na složenije i kreativnije zadatke. Automatiziranjem procesa kao što su unos podataka, fakturiranje i korisnička služba, možete smanjiti količinu pogrešaka i uštedjeti vrijeme.

Uvođenje automatizacije može biti vrijedna promjena za tvrtkte svih veličina. Međutim, od iznimne je važnosti pažljivo odabrati koje alate za automatizaciju odabrati kako biste maksimizirali benefite za Vaše poslovanje. O automatizaciji poslovnih procesa i uštedi vremena i novca njezinom primjenom smo već pisali. Saznajte kako uvesti automatizaciju u Vaše poslovanje