Započnimo s jednim tipičnim scenarijem:
„Stigla je nova verzija softwarea, ažurirajte sada!“
ili „Potrebno je ažurirati za nastavak.“

Možete ignorirati tu poruku ili možete instalirati ažuriranje.

Znate da se uvijek govori kako ignorirati ažuriranja nije dobro, stoga ih odlučite instalirati.
Nakon 10 minutne instalacije:
„Potreban je restart računala."


Izgubili ste vrijeme na ažuriranje i restartiranje, a uz to su Vam se još i svi programi na kojima ste radili pogasili kada se računalo ugasilo i ponovno pokrenulo, a vjerojatno Vam je pala i motivacija.

Dakle ažuriranje nije donijelo ništa dobroga?
Netočno, ažuriranja i zakrpe su itekako bitne za Vaše poslovanje – u pogledu sigurnosti i u pogledu funkcionalnosti računalnih programa.

 

Zašto su redovita ažuriranja važna?

Svijet informacijske tehnologije neprestano se mijenja. Bilo da se radi o operativnim sustavima, aplikacijama ili sigurnosnim protokolima, svaku komponentu vašeg IT okruženja potrebno je redovito ažurirati kako bi ostala sigurna i funkcionalna.

Redovita ažuriranja osiguravaju da vaš software bude opremljen najnovijim sigurnosnim zakrpama, novim funkcionalnostima i poboljšanjima performansi.

Ovisno o proizvođaču i o pojedinom softwareu, moguće je da će software prestati raditi ako nije redovito ažuriran zbog prestanka podrške na starijoj verziji. Ovakve situacije su češće kod onih aplikacija koje služe za aktivno surađivanje između više članova tima.

 

1. Sprječavanje sigurnosnih ranjivosti

Jedan od mnogobrojnih načina na koji kibernetički kriminalci pokušavaju doći do Vaših podataka jest upravo iskorištavanjem postojećih ranjivosti u vašem softwareu. Starije verzije programa često imaju značajke koje su s vremenom postale sigurnosni propusti koje hakeri mogu iskoristiti. Redovita ažuriranja zatvaraju ove ranjivosti i štite vaše poslovanje od potencijalnih napada.

Najčešće zakrpe programa su upravo sigurnosne zakrpe. One štite ne samo od mogućnosti proboja sustava već i od malware-a i virusa koji brzo evoluiraju i prilagođavaju se kako bi zaobišli nove sigurnosne mjere. Ažuriranjem antivirusnih programa osiguravate da vaša zaštita ostane u koraku s najnovijim prijetnjama. To pomaže u sprečavanju havarija koje mogu uzrokovati ozbiljne štete Vašem poslovanju, a mogu i trajno zaustaviti njegovo postojanje.

2. Održavanje konkurentske prednosti

Sigurnost i stabilnost IT sustava ključni su za uspješno poslovanje. Klijenti i partneri očekuju da njihovi podaci budu sigurni kada komuniciraju s vašom tvrtkom. Redovita ažuriranja pomažu održavanju povjerenja vaših korisnika.

Osim toga, konkurentska prednost se odnosi i na mogućnosti softwarea. Uzmimo primjer s tri tvrtke – jedna koristi isti software već godinama bez ažuriranja, druga koristi isti software godinama uz povremena ažuriranja ovisno o zaposleniku, a treća ima uveden pravilan patch management te koristi najnovije, provjerene verzije svih softwarea bez da gubi vrijeme ažurirajući aplikacije unutar radnog vremena.

Što mislite, kojoj je tvrtki najsigurnije i najefikasnije poslovanje?
Ako ste odgovorili trećoj, u pravu ste. Upravo će ta tvrtka zbog sigurnosnih zakrpa, pravovremenog ažuriranja i novih, optimiziranih funkcionalnosti aplikacija biti u najboljem položaju i najlakše će joj biti odrađivanje posla, što će voditi ka stvaranju konkurentske prednosti.

3. Ušteda vremena i novca

Iako može izgledati da su ažuriranja trošak u smislu vremena i resursa, dugoročno gledano, štede novac. Izloženost sigurnosnim napadima može dovesti do financijskih gubitaka, gubitka povjerenja korisnika i smanjenih performansi poslovanja. Uspješna sigurnost počinje s redovitim ažuriranjima.

Osim što štede novac, mogu i uštedjeti vrijeme. Osigurate li si mogućnost ažuriranja sustava izvan radnog vremena osiguravate si da će Vas idući dan dočekati nova verzija softwarea bez da ste morali išta ručno odraditi, a upravo će taj ažurirani software kroz svoje optimizacije osigurati da radite efikasnije i štedite vrijeme.

Kako započeti s redovitim i pravilnim ažuriranjem IT-a?

Kako biste ažuriranja proveli na najbolji mogući način, bez smetnji i nepotrebnih troškova, važno je pripaziti na dvije ključne stavke:

Prvo je važno stvoriti raspored za redovita ažuriranja. To podrazumijeva provođenje svih ažuriranja istovremeno, u točno određeno vrijeme, na točno određen dan. U idealnoj praksi, to se provodi izvan radnog vremena kako Vam ne bi ometalo rad.

Druga važna stavka jest instaliranje samo onih ažuriranja koja su testirana i provjerena. Često mislimo da je najnovije najbolje, no u praksi to ponekad nije tako – nije rijetkost da ažuriranje zakrpa jednu postojeću rupu, no greškom stvori drugu. Stoga instaliramo samo ona ažuriranja koja riješavaju problem bez stvaranja novog.

 

 

Da zaključimo, redovita ažuriranja IT sustava i njegovih komponenti ključni su za očuvanje sigurnosti, za dobivanje pristupa novim funkcijama i optimizaciji softwarea. Takva ažuriranja Vam omogućuju da ostanete korak ispred konkurencije.

Briga o ažuriranjima, u struci poznata kao patch management dio je FixIT-a, naše usluge održavanja Vašeg IT sustava. Ovom uslugom osiguravamo provođenje navedenih najboljih praksi u ažuriranju sutava, njegovoj sigurnosti i optimiziranju Vašeg rada. Saznajte više o FixIT-u ili nam se javite za više informacija i uvođenje FixIT-a u Vaše poslovanje.