"Digitalizacija? Nije li to za velike IT tvrtke i korporacije? Mi smo proizvodnja, prodaja, servis, građevina..."
Razumno pitanje, no stvarnost danas je nešto drugačija. Digitalizacija više nije tehničko pitanje - to je pitanje poslovne učinkovitosti. Digitalizacija je u mnogim slučajevima osnova koja omogućuje stabilan, učinkovit i siguran rad bez obzira u kojoj se branši nalazili.
Zašto branša nije bitna? Zato jer svi poslovi imaju neke zajedničke točke - podatke, dokumente, narudžbe, račune, ljude i informacije.
Ako se tim elementima upravlja ručno, to ne znači da niste digitalizirani - sigurni smo da koristite email, Excel ili neki treći program u svojem poslovanju. Ručno upravljanje podacima putem ovih alata znači da temelji za digitalizaciju postoje, ali ta digitalizacija nije sustavna, pa zato ne radi u Vašu korist.
Što bi uopće značilo "digitalizirati se" ako niste IT tvrtka?
Digitalizacija ne znači da uvodite robote ili umjetnu inteligenciju te se mučite i mijenjate čitavo poslovanje kako biste se prilagodili novoj tehnologije. Digitalizacija za netehnološke tvrtke znači nešto puno jednostavnije:
- Da ponavljajuće zadatke radite brže i preciznije.
- Da informacije i dokumente ne tražite na 100 različitih mjesta.
- Da imate uvid u poslovanje bez da zovete 10 članova tima.
- Da ste manje ranjivi na greške i sigurnosne prijetnje.
Drugim riječima, radite sve isto što i do sada, ali s više kontrole, manje stresa i boljim rezultatima.
Evo nekoliko primjera kako to izgleda u praksi:
- Tvrtka je svakodnevno imala papire po skladištu, prodaji i računovodstvu. Narudžbe su se unosile ručno, greške su se s vremena na vrijeme događale, a kad bi neki papir nestao - kaos bi nastao. Rješenje? Uveli smo jednostavni ERP sustav koji povezuje nabavu, skladište i fakturiranje. Sada se sve vodi digitalno, dostupno je svim odgovornim osobama, a greške su se svele na minimum.
- Mala obiteljska tvrtka je imala sve podatke o projektima u rokovnicima, po raznim Excel tablicama i e-mailovima. Sve informacije su imali, ali često su gubili vrijeme na traženje potrebnih dokumenata. Rješenje? Uveli smo Microsoft 365. Postavili smo Teams za internu komunikaciju, Onedrive za spremanje dokumenata i SharePoint za zajedničko vođenje projekata. Sada svi zaposlenici imaju pristup projektima, troškovima i rokovima, čak i na terenu.
Digitalizacija nije revolucija. Ne mijenjate sve preko noći, već njome radite korak prema jednostavnijem i efikasnijem radu uz manje stresa. Posao ostaje isti, samo organiziraniji, uz smislenije procese.
Za svako poslovanje to može značiti nešto drugo, za Vas je to možda:
- bolja organizacija dokumenata,
- sigurniji sustav za rad s klijentima,
- automatizirani backup,
- ERP koji razumijete,
- ili IT podrška za situacije kad “ništa ne radi”.
Ako niste sigurni – pitajte nas.
Već ste napravili prvi korak ako ste svjesni da bi se nešto u Vašem poslovanju moglo poboljšati.
A drugi korak? On započinje pitanjem:
“Što bi se kod nas moglo napraviti da poslovanje bude jednostavnije, brže, sigurnije – uz tehnologiju koju razumijemo?”
Javite nam se i pomoći ćemo Vam odgovoriti na to pitanje.