Gubitak poslovnih podataka uslijed kibernetičkog napada je velik problem kojeg je vrlo teško riješiti. No, to nije jedini problem koji se javlja kod žrtava kibernetičkog kriminala. Ukoliko tvrtka preživi napad i uspije nastaviti svoje poslovanje suočit će se s drugim problemom kojeg nije očekivala – gubitkom reputacije i negativnom medijskom pažnjom.

Dakle neadekvatnom zaštitom vlastitog IT sustava ne riskirate „samo nekoliko dokumenata“, već riskirate gubitak svih podataka u Vašem sustavu što može imati veliki utjecaj na Vaše financije, mogućnost rasta, a u konačnici i na Vašu reputaciju.
 

Kako gubitak reputacije utječe na organizaciju?

Gubitak reputacije ili „što će selo reći“ je značajniji problem nego što mnogi smatraju. Reputacijski gubitak predstavlja opasnost čak i najvećim i najuspješnijim tvrtkama, jer čak i ako se tvrtka financijski i operativno vrati iz katastrofe uzrokovane napadom, još ju godinama može progoniti ukaljani ugled.

„Danas je vijest, sutra će se zaboraviti“ nije ovdje primjenjivo – postojećim klijentima će se povjerenje poljuljati, a potencijalni klijenti može naletjeti na informaciju da ste imali sigurnosni proboj dok Vas budu istraživali. Nimalo ugodno, zar ne?

Sjetite se samo koliko ste puta na različitim portalima čitali o svjetskim i lokalnim organizacijama koje su postale žrtvama ove vrste kriminala i kako su izgubile velike količine podataka ili novaca. Sad razmislite koliko je ljudi pročitalo istu tu novost i koliko je ljudi prepoznalo o kojoj se organizaciji radi, čak i ako u članku nije navedeno ime. To je reputacijski gubitak.

Grafika - posljedice gubitka reputacije zbog kibernetičkog napada Mnoge tvrtke nisu spremne nositi se s kibernetičkim napadom, a dio njih nije uopće niti zabrinut oko napada jer su razmišljanja „neće se to dogoditi nama“. Međutim, potrebno je znati kako u slučaju krađe podataka Vaša organizacija nije jedina žrtva napada, a upravo je ta druga strana zabrinuta o sigurnosti vlastitih podataka. Riječ je naravno o kupcima.
 

Kako gubitak reputacije utječe na kupca?

Krađa i kompromitiranje podataka neće naštetiti samo Vašoj organizaciji, već može naštetiti i Vašim klijentima. Osim povrede privatnosti, tu se radi i o mogućoj krađi identiteta s čime će se kupac morati dugoročno boriti. Ako je to nastalo zbog Vašeg propusta, kupac to neće tek tako zaboraviti. Time ne gubite samo tog kupca, već i sve osobe kojima kupac proširi lošu vijest. Sada to pomnožite s brojem kupaca kojima su kompromitirani podaci – ogromna šteta zar ne?
 

Kako spriječiti gubitak reputacije uslijed kibernetičkog napada?

Mnoge tvrtke podcjenjuju stvarnu opasnost i utjecaj kibernetičkih napada, a razgovori o kibernetičkoj sigurnosti najčešće se odvijaju u organizacijama koje su taj napad već pretrpjele. Za neke tvrtke je tada već prekasno, za Vas još nije - baš zato nemojte čekati.

Kako biste spriječili da se novčani, podatkovni i reputacijski gubici ne dogode i Vama potrebno je koristiti kvalitetna rješenja za kibernetičku sigurnost i educirati zaposlenike o različitim oblicima opasnosti u digitalnom svijetu te kako prepoznati različite vrste kibernetičkih napada. Jedan od najčešćih oblika napada su phishing napadi putem e-maila - saznajte kako ih prepoznati i spriječiti štetu.