Često spominjemo reputacijski rizik kao problem koji može nastati uslijed nefunkcioniranja IT sustava. On nam predstavlja potencijalan gubitak uzrokovan negativnom percepcijom javnosti, negativnim publicitetom ili nekontroliranim događajem. Može nastati u mnogim oblicima, no danas ćemo se fokusirati na one reputacijske rizike nastale zbog nefunkcioniranja IT sustava. Nebitno radi li se o padu sustava zbog kvara ili uslijed kibernetičkog napada – kada je sustav „offline“, također je i značajan dio Vašeg poslovanja. No kakav to ima utjecaj na reputaciju?

 

Neplanirani prekidi rada i nepouzdano pružanje usluga

Kao prvo, bilo kakvi zastoji u radu i tehnički problemi jedan su od najvećih uzroka gubljenja povjerenja potencijalnih kupaca. Stavite sebe u poziciju kupca, želite li kupovati negdje gdje će to biti lako i jednostavno ili negdje gdje je kupnja spora, komplicirana i puna problema?


Kada Vaša IT infrastruktura nije optimalno podešena i održavana, povećava se vjerojatnost tehničkih kvarova, koji mogu usporiti ili zaustaviti poslovanje. Zastoj ne samo da uzrokuje gubitak prihoda već i narušava povjerenje klijenata i partnera. Ako Vam ne radi ključan dio procesa i ne možete pružiti uslugu onako kako biste trebali tada imate probleme po cijeni vlastite reputacije. Realno gledajući, kupci ne žele kupiti uslugu od nekoga tko se pati s vlastitim poslovanjem – „ako sebi ne može osnove riješiti, što će tek meni napraviti?“. Klijenti, koji su navikli na visoku razinu usluge, brzo će postati nezadovoljni, a njihova frustracija može se brzo proširiti putem društvenih mreža i stranica za recenziranje, ugrožavajući reputaciju tvrtke.

Prekid u radu - tehnički problem

Stabilan i pouzdan IT sustav je neophodan za nesmetano odvijanje poslovanja. Kada sustav nije optimiziran i održavan povećava se rizik od neočekivanih zastoja, pa samim time i neočekivanih gubitaka, uključujući novčane i reputacijske. U svijetu u kojem korisnici očekuju trenutnu uslugu i podršku, čak i kratkotrajni zastoji mogu ostaviti dojam nepouzdanosti i neprofesionalnosti.

 

Sigurnosni incidenti i curenje podataka

Jedan od najozbiljnijih rizika neoptimiziranog IT sustava je povećana izloženost sigurnosnim prijetnjama. U slučajevima kibernetičkih napada prethodno navedeni rizici i gubici uzimaju još jednu dimenziju jer su tada kupčevi podaci vrlo često kompromitirani. Čak i da se ti podaci ne zlouporabe, čisto poimanje kupca da su njegovi podaci ukradeni je dovoljna da poljulja povjerenje prema Vašoj tvrtki. Zato kažemo da probijanje sustava i curenje osjetljivih podataka može nanijeti nepopravljivu štetu ugledu tvrtke. Kupci i poslovni partneri očekuju od Vas da njihove podatke pohranjujete sigurno i u skladu sa zakonom. Zato jedan sigurnosni incident može uzrokovati nepovratni gubitak.

Kibernetički napad - krađa novca i osjetljivih informacija

Tvrtke koje nemaju adekvatno postavljenu zaštitu IT sustava često su laka meta za kibernetičke kriminalce. Kada se dogodi sigurnosni incident, posebno u nekoj poznatijoj organizaciji, mediji i javnost brzo saznaju za to, a vijesti o proboju podataka mogu se proširiti poput požara. Takvi sigurnosni incidenti u većini slučajeva budu kobni za male i srednje tvrtke, a mogu izazvati trajno zatvaranje čak i velikih organizacija. Ne dozvolite da se isto dogodi Vama, pravovremeno zaštitite svoj sustav!

 

Držanje koraka s napretkom tehnologije

Tržišta se mijenjaju brže nego ikad prije, a sposobnost prilagodbe tim promjenama postala je nužnost za opstanak.

Ako tvrtka koristi zastarjelu tehnologiju ili pokazuje tehničku nekompetenciju u radu s modernim alatima, tu također ulaze u rizičnu zonu zbog koje mogu pretrpjeti velike gubitke po pitanju ugleda.

Klijenti i poslovni partneri očekuju od tvrtki da budu u koraku s tehnološkim napretkom kako bi osigurali visoku razinu usluge i sigurnosti. Ako tvrtka ne zadovoljava te standarde, može biti percipirana kao nepouzdana ili neozbiljna, što negativno utječe na njezin položaj na tržištu, posebice u usporedbi s konkurencijom.

Poslovanje u porastu - graf

Kada tvrtka uvodi nove tehnologije ili softverska rješenja, mora paziti da je to implementirano uspješno i pravilno. Neuspjeh u implementaciji tehnologija i rješenja može negativno utjecati na mogućnost odrađivanja posla. Na primjer, loše izvedena migracija na novi sustav može uzrokovati tehničke greške, smanjenje produktivnosti ili čak gubitak podataka, što dalje može rezultirati nezadovoljstvom korisnika i lošim recenzijama. Ovaj rizik se povećava ako tvrtka ne osigura adekvatnu obuku za zaposlenike ili podršku korisnicima tijekom prijelaza na nove tehnologije.

 

Optimiziran IT sustav kao temelj uglednog poslovanja

Kao što vidite iz ovih primjera (a postoje i mnogi drugi), rad u neoptimiziranom IT sustavu ostavlja vrata otvorena za razne prijetnje ne samo po pitanju novca, već i Vašeg ugleda, a naposljetku i opstanka čitave tvrtke.

Dakle, ugled koji ste gradili godinama, može biti uništen u svega nekoliko trenutaka. Za mnoge se tvrtke to pokazalo zastrašujuće točno. One koje su preživjele sam negativan događaj (npr. kibernetički napad), vrlo često nisu uspjele preživjeti posljedice negativnog publiciteta koji je uslijedio. Gubitak povjerenja postojećih kupaca kao i širenje vijesti u okolini te nemogućnost pronalaska novih kupaca dovele bi takve tvrtke do trajnog zatvaranja.

Vrijeme je da poduzmete mjere kako se isto ne bi dogodilo i Vašem poslovanju. Investiranje u optimizaciju IT sustava nije samo tehnički prioritet; to je strateški potez kojim pospješujete dugoročnu stabilnost i sigurnost poslovanja te gradite i održavate povjerenje Vaših klijenata. Javite nam se na fixit@ventex.hr i saznajte kako optimizirati vlastiti IT sustav.