Ako je jedna stvar u današnjem poslovanju sve jasnija to je da tvrtke koje ne ulažu u digitalizaciju zaostaju.
Digitalnu transformaciju su mnogi prethodno smatrali luksuzom ili trendom, no ona to danas više nije. Ona je nužan korak za one koji žele ostati konkurentni, efikasni i sigurni.
Bez obzira vodite li proizvodnu tvrtku, pružate usluge ili imate distribucijski lanac – digitalizacija može značajno unaprijediti način na koji poslujete, kako iznutra, tako i prema van.
Što znači digitalizacija?
U poslovnom kontekstu digitalizaciju definiramo kao korištenje digitalnih tehnologija za optimizaciju poslovnih procesa, unaprjeđenje produktivnosti i povećanje sigurnosti podataka. To može uključivati implementaciju:
- ERP sustava za upravljanje poslovanjem
- Automatizaciju rutinskih zadataka
- Cloud tehnologija za sigurniji daljinski pristup podacima
- Digitalnih alata za suradnju poput Microsoft Teamsa
- Sustava za IT sigurnost i backup
Drugim riječima, to je prelazak s "papir i olovka" poslovanja na pametno upravljanje podacima, resursima i ljudima u svakom aspektu poslovanja.
Zašto je digitalizacija ključna za rast i razvoj poslovanja?
1. Povećava produktivnost zaposlenika - Ako članovi Vašeg tima imaju pristup pravim informacijama u pravo vrijeme donosit će bolje odluke. Automatizacijom rutinskih zadataka smanjuje se broj pogrešaka i oslobađa se vrijeme koje se može bolje iskoristiti - vrijeme za strateški rad i za zadatke koje zahtijevaju potpunu pažnju eksperta.
2. Donosi bolju kontrolu i uvid u poslovanje - Kada koristite digitalne alate poput ERP sustava, imate pregled nad cijelim poslovanjem u stvarnom vremenu – od stanja zaliha do analize prodaje. To vam omogućava da brzo reagirate, prepoznate prilike (ili probleme) i donosite odluke na temelju podataka, a ne pretpostavki.
3. Povećava IT sigurnost i omogućuje kontinuitet poslovanja - Digitalizacija ne znači samo "prebaciti sve online". Ona uz aspekt povećanja efikasnosti uključuje i povećanje sigurnosti. To znači da se uz uvođenje novih rješenja apsolutno preporučuje uvođenje sigurnosne politike i sigurnosnih rješenja. Na taj način će Vaše poslovanje znatno manje biti izloženo opasnostima - bilo da se radi o "hakerskom" napadu, prirodnoj katastrofi ili brisanju podataka (namjernom ili slučajnom).
4. Omogućuje skaliranje poslovanja - Rast poslovanja donosi sve složenije operacije koje je bez digitalnih alata teško ispratiti. Sustavi koji rastu zajedno s vama omogućuju da proširite poslovanje bez kaosa – bilo da otvarate nove poslovnice, zapošljavate nove ljude ili ulazite na nova tržišta.
Što se događa ako zanemarite digitalizaciju?
Pa, ako ništa ne radim po tom pitanju, onda se ništa ni ne događa.
NETOČNO.
Događa se zapravo mnogo toga. Ako Vaše poslovanje ne prati tempo promjena i potreba na tržištu, tada gubite mukotrpno stvorenu konkurentsku prednost. Dok Vi ručno vodite skladište, konkurencija koristi analitiku da predvidi potražnju. Dok se Vi borite s gubitkom podataka, oni posluju bez prekida zahvaljujući pravilno postavljenim backup rješenjima.
Uz to, klijenti i partneri sve više očekuju digitalnu fleksibilnost - od digitalnih ponuda, do online pregleda narudžbi. Bez modernog pristupa i praćenja tehnoloških noviteta počet ćete zaostajati i polako prestajati biti prvi izbor svojim kupcima.
Kako započeti s digitalizacijom?
Projekt digitalizacije poslovanja može djelovati kao velik i zastrašujuć pothvat, no on to ne mora biti. Krenite manjim, ali strateški orijentiranim koracima.
1. Procijenite gdje se sada nalazite - Ovo je početna točka, pogled u ogledalo, stanje u kojem se sada nalazite. Njega je potrebno objektivno sagledati, istaknuti pozitivne korake koji su dosad napravljeni, kao i one negativne koji koče daljnji napredak.
2. Postavite ciljeve - Smanjenje papirologije, povećanje sigurnosti podataka i poslovanja, ubrzanje protoka informacija, omogućivanje fleksibilnijeg rada, odnosno lakšeg rada na daljinu - sve su ovo legitimni ciljevi, na Vama je da odaberete što je za Vaše poslovanje najvažnije.
3. Odredite prioritetna unaprjeđenja - U ovom koraku određujete koja su to unaprjeđenja po pitanju infrastrukture, procesa, rješenja najveći prioritet, odnosno koja će Vam unaprjeđenja najviše omogućiti da se približite postavljenom cilju.
4. Izradite plan aktivnosti - Planiranje daljnjih aktivnosti, planiranje perioda implementacije, kao i procjena troškova za ostvarivanje navedenih aktivnosti Vam omogućuje stvaranje jasnog puta do zacrtanog cilja. Ako se plan kvalitetno izradi, onda će to spriječiti dodatne, neplanske troškove, stihijsko nabavljanje opreme i slične česte pogreške koje nastaju u IT projektima.
Niste sigurni kako biste ove korake samostalno proveli?
Nema problema.
Tu smo da Vam pomognemo.
Naša snimka stanja pokriva navedene korake i pomaže Vam
doći do održivog IT sustava i jednostavnije digitalizacije poslovanja.
Javite nam se i izradit ćemo ju za Vas.